Erin O’Toole Condemns Whole Foods’ Anti-Veteran Policy

FOR IMMEDIATE RELEASE
November 6, 2020 - 

OTTAWA, ON – The Hon. Erin O’Toole, Leader of Canada’s Conservatives and of the Official Opposition, today released the following statement condemning Whole Foods for banning employees from wearing poppies:

“The past sacrifice of Canadians provides the freedom for a big American grocery chain to be stupid today.

“It is shameful – and frankly un-Canadian – that Whole Foods is banning their employees from showing respect for our Veterans.

“To those of us who have proudly served our country, to those still serving, to the fallen who have paid the ultimate sacrifice – this is not a cause.

“For almost a century, the Poppy Campaign has been a way for Canadians to pay tribute to these brave men and women, and provide a much-needed financial boost to the Royal Canadian Legion to deliver services to Veterans and their families.

“Let’s tell Whole Foods to stop trying to be Woke Foods. The poppy is a sign of respect.

“My wife Rebecca and I will proudly wear our poppies as we shop for our groceries elsewhere.”


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For more information:

Chelsea Tucker
[email protected]
(613) 219-3790

Axel Rioux
[email protected]
(613) 291-7125

 

 


Erin O’Toole condamne la politique anti-vétérans de Whole Foods

POUR DIFFUSION IMMÉDIATE
6 novembre 2020

Ottawa (Ontario) – L’hon. Erin O’Toole, le chef des conservateurs du Canada et de l’Opposition officielle, a fait la déclaration suivante aujourd’hui, condamnant Whole Foods, qui interdit à ses employés de porter le coquelicot :

« Les sacrifices passés des Canadiens donnent à une grosse chaîne d’alimentation américaine la liberté d’être stupide aujourd’hui.

« Il est honteux – et franchement anti-canadien – que Whole Foods interdise à ses employés de manifester du respect à nos vétérans.

« Il ne s’agit pas d’une cause politique pour ceux d’entre nous qui ont fièrement servi notre pays, ceux qui le servent toujours et ceux qui ont fait l’ultime sacrifice.

« Depuis près d’un siècle, la Campagne du coquelicot est une façon pour les Canadiens de rendre hommage à ces courageux hommes et femmes et d’offrir une aide financière essentielle à la Légion royale canadienne pour les services aux vétérans et à leurs familles.

« Disons à Whole Foods de ne pas être « Woke Foods ». Le coquelicot est une marque de respect.

« Ma conjointe Rebecca et moi allons fièrement porter notre coquelicot quand nous ferons l’épicerie ailleurs. »



-30-

Pour obtenir plus d’information :

Axel Rioux
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