Liberal government’s failure to increase competition and reliability in telecoms sector at fault for reoccurring outages

July 25, 2022

FOR IMMEDIATE RELEASE 

Ottawa, ON – Gérard Deltell, Conservative Shadow Minister for Innovation, Science and Industry, and Michael Kram, Vice-Chair for the Standing Committee on Industry and Technology, issued the following statement on the two emergency committee hearings concerning the July 8th Rogers telecommunication outage:

"On July 8, 2022, Rogers telecommunications experienced a nationwide outage that left over 12 million Canadians unable to access internet and cellular networks. This resulted in a dangerous situation that left many Canadians unable to contact 9-1-1, prevented businesses from accepting debit card transactions, and severely hampered access to key government services.

"This was not the first time a major outage on the Rogers network has occurred. Despite a previous major outage occurring on the Rogers network in 2021, and despite recommendations from experts at the time to prevent such an outage from reoccurring, the Trudeau Liberals did nothing after the 2021 outage to ensure that Canadians were able to access critical services.

"Canadians deserve a government that will take meaningful action to prevent major outages, rather than rap the big telcos over their knuckles after an outage occurs.

“As multiple experts have noted, competition is essential to a healthy telecommunications industry and would spur innovation, help prevent further outages, and ensure Canadians have consistent access to emergency services. We hope that this time around expert advice will not fall on deaf ears.

"Conservatives will continue fighting for more competition in this sector, listen to the advice from experts, and ensure Canadians always have access to these essential services."

 

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L’incapacité du gouvernement libéral à accroître la concurrence et la fiabilité du secteur des télécommunications est à l’origine des pannes récurrentes

25 juillet 2022

POUR DIFFUSION IMMÉDIATE 

Ottawa (Ontario) – Gérard Deltell, ministre du Cabinet fantôme conservateur responsable de l’Innovation, des Sciences et de l’Industrie, et Michael Kram, vice-président du Comité permanent de l’industrie et de la technologie, ont émis la déclaration suivante sur les deux audiences d'urgence du comité concernant la panne de télécommunications de Rogers du 8 juillet :

« Le 8 juillet 2022, les télécommunications de Rogers ont connu une panne à l'échelle nationale qui a laissé plus de 12 millions de Canadiens incapables d'accéder aux réseaux Internet et cellulaire. Cette situation dangereuse a empêché de nombreux Canadiens de contacter le 9-1-1, a empêché les entreprises d'accepter les transactions par carte de débit et a gravement entravé l'accès aux principaux services gouvernementaux.

« Ce n'était pas la première fois qu'une panne majeure sur le réseau de Rogers se produisait. Malgré une précédente panne majeure survenue sur le réseau Rogers en 2021 et malgré les recommandations des experts à l'époque pour éviter qu'une telle panne ne se reproduise, les libéraux de Trudeau n'ont rien fait après la panne de 2021 pour s'assurer que les Canadiens puissent accéder aux services essentiels.

« Les Canadiens méritent un gouvernement qui prend des mesures significatives pour prévenir les pannes majeures, plutôt que de taper sur les doigts des grandes compagnies de téléphone après une panne.

« Comme l'ont fait remarquer de nombreux experts, la concurrence est essentielle à une industrie des télécommunications saine et stimulerait l'innovation, aiderait à prévenir d'autres pannes et garantirait aux Canadiens un accès constant aux services d'urgence. Nous espérons que cette fois-ci, les conseils des experts ne tomberont pas dans l'oreille d'un sourd.

« Les conservateurs continueront de se battre pour plus de concurrence dans ce secteur, écouteront les conseils des experts et veilleront à ce que les Canadiens aient toujours accès à ces services essentiels. »

 

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